Printcampagne tegen jongensuitbuiting

Gepubliceerd op 18 oktober 2019
Printcampagne tegen jongensuitbuiting

'Dagelijks worden in Nederland zo’n 1500 minderjarige jongens  misbruikt, geronseld, mishandeld en bedreigd. Een verborgen probleem dat in stand wordt gehouden door angst, schaamte en taboes. We moeten het zwijgen over betaalde seks met minderjarige jongens doorbreken. Want geen enkel kind mag worden misbruikt.'

Op de Europese Dag tegen Mensenhandel voerden Fier, het CKM en Sterk Huis actie voor een nog te weinig geziene groep slachtoffers van seksuele uitbuiting: minderjarige jongens. De printcampagne stond op 18 oktober jl. in zowel het NRC Handelsblad als NRC.Next.

Eerder dit jaar wonnen Fier, Sterk Huis en het CKM de NRC Charity Awards met een campagne tegen jongensuitbuiting. De advertentieruimte die daarbij de prijs vormde, is voor deze vervolgcampagne ingezet.

Voor jongens kan het moeilijk zijn om over misbruik te praten en om hulp te vragen. Fier biedt chathulp speciaal voor deze groep via Chat met Fier.